Van hozzáférése? | lépjen be
Váltás az akadálymentes honlapra  2024. november 01. | Ma Marianna napja van.

2023-1-HU01-KA121-SCH-000126845

Kiemelt információ, amely Téged is érinthet

Iskolánk a 2023/2024-es időszakra 58139 EUR-t nyert. Az akkreditációs pályázatban ez lesz a második évünk, amelyben 12 pedagógus 24 egyéni mobilitáson vesz részt, októberben 6 pedagógus egy hétnapos szakmai látogatásra megy és tavasszal egy 10 fős diákcsoporttal tervezünk egy hetes mobilitást Lengyelországba.

2024. július 22-26-ig Prágában a Going Digital in an Innovative Classroom című kurzuson vettem részt. A digitális és AI kompetencia, a kritikus gondolkodás, az európai elfogadó szemlélet fejlesztése, a kisebbségek intergrálása, a problémamegoldás, különböző játékok, applikációk használata voltak a főbb témák. Emellett a tantermen kívüli oktatás során használható játékokkal, applikációkkal ismerkedtem meg, mint például QR kód alapú keresős játékok vagy éppen a Goosechase. Ezek a játékos mégis problémamegoldó és csapatmunkát segítő készségeket nagymértékben fejlesztő eszközök a diákok számára mind a testi, mind a mentális egészségre jótékonyan hatnak.

Prága egy rendkívül kozmopolita város, így lehetőségem nyílt sokat tanulni és tapasztalni a város történelméről, nyelvéről, kultúrájáról és a cseh valamint a nemzetközi konyháról nemcsak a nemzeti sokszínűséget felsorakoztató kurzus de a városnézős sétáink során. Nagyon sok időt töltöttem a csoporttársaimmal a tanórákon és az órákon kívül is. Ezáltal megismerkedtem az EU tagállamok népeivel, szokásaival, a pedagógiai módszereikkel, a különbözőségeinkkel és felvázoltuk közös céljainkat is. Rengeteg interaktív feladatot kellett együtt megoldanunk, mely a csapatmunka, a találékonyság és a problémamegoldó készségeinket egyaránt fejlesztette.

Számomra Prága egy csoda, az emberek és maga a zöld környezet is csak hozzátett a kurzus értékéhez. Kollégáimmal és a diákokkal ezeket a tapasztalatokat megosztom, az ott tanultakat hatékonyan alkalmazom.

Július közepén egy kulturális élményekben gazdag hetet töltöttem Firenzében.

A képzésen a projekt-alapú oktatatás alapjaival ismerkedhettem meg, egy kis múzeumpedagógiai kiegészítéssel. A képzés célja volt többek között, hogy Firenze múzeumjait bejárván ötleteket gyűjtsünk érdekes, motiváló projektek kitalálására, megvalósításuk megtervezésére.

Firenze a legtökéletesebb helyszín volt ennek a témának a feldolgozására, felejthetetlen élményekkel gazdagodtunk a hét folyamán.

2024. január 29- február 4-ig Firenzében vettem részt egy angol nyelvi képzésen az Erasmus+ program keretében.

A tanfolyamon hasznos tippeket mutattak a szókincs fejlesztésére, gyakoroltuk az igeidőket, melléknevek és határozószók alkalmazását. Egyéni feladatként kisebb prezentációkat kellett készítenem, ahol fotókkal illusztráltam a beszámolómat. Emellett módomban állt Firenze nevezetességeit, művészeti kincseit is megismerni. Leonardo da Vinci műhelyében és a farsangi karneválon is jártam.

Szombaton a csoporttal felfedeztük Toscanát, tradicionális bor- és balzsamkészítő műhelyekben tettünk látogatást.

2024. augusztus 12-17. Tenerifén az Experiential Learning in Tenerife: Through Nature and History című kurzuson vettem részt. A tantermen kívüli oktatás számos formájával ismerkedtem meg. Külön érdekes volt számomra, a tanítási folyamatokba hogyan lehet beépíteni a különböző érzékeléseket (hallás, látás, tapintás) és készségeket (zenei, mozgás, digitális).

Sokat tanultam a sziget földrajzáról, történelméről és kultúrájáról. Felejthetetlen élmény volt Tenerife kincseinek felfedezése a csoporttársaim körében. Az itt szerzett tudást igyekszem megosztani kollégáimmal és alkalmazni a mindennapi munkámban.

2024. augustus elején egy középfokú angol nyelvtanfolyamon mélyíthettem el angol nyelvtudásomat. A tanfolyamon azonban nem csak nyelvet tanulhattam, hanem sok olyan módszertani újítást is megtapasztalhattam, amelye a magyar nyelvi órákon is alkalmazni tudok majd.

A tanfolyam keretein belül bemutatták nekünk Dublin nevezetességeit, megismerhettük az ír ha-gyományokat és kulturális örökséget.

A csoportom tagjaival kötetlen formában felfedeztük az ír fővárost, amely így egy máig működő aktív kapcsolatot hozott magával közöttünk.

2024. márciusban az Erasmus program keretében egy módszertani képzésben vettem részt.

A program célja az volt, hogy új személetmódot sajátítsunk el a kulturális örökségeink bemutatására. Ennek keretében a digitális eszközök, applikációk alkalmazását több szempontból ismerhettük meg például Goosechase, Google Arts & Culture hogyan lehet a segítségünkre a művészettörténeti órákon, a ta-nulmányi kirándulásokon.

Emellett módszertani segítséget kaptunk a művészeti alkotások feldolgo-zására csoport- és egyéni munkában.

Róma ehhez kiapadhatatlan forrásunk volt, hiszen számtalan művészeti korstílust fedezhetünk fel a csoportársaimmal együtt akár egy-egy épületen belül is.

2024 nyarán ismét volt szerencsém az Erasmus program segítségével Máltán tovább fejleszteni az angol tudásomat egy egy-hetes tanfolyamon, ahol sok interaktív feladat segítségével tanulhattam.

Felfedezhettem Málta kulturális örökségét és megismerhettem a máltai emberek szokásait.

Márciusban az Erasmus program keretein belül, egy angol nyelvtanfolyamon volt lehetőségem részt venni Dublinban, amely a mindennapi munkavégzésemben is segít, hogy az iskola nemzetközi kapcsolatait tovább építsük.

Az órákon kívül kulturális programokon is részt vettünk, ahol megismerhettük az ország kultúráját.

2024. augusztus 4 – 9-ig Portóban vettem részt egy angol nyelvi kurzuson az Erasmus+ program keretében, ahol lengyel, német és spanyol kollégákkal együtt gyakoroltuk az élő beszédet.

A képzésen különböző online és szituációs feladatok segítették a tanulást, amit csoportokban kellett végezni. A feladatok során a várost is bejártuk a kollégákkal, így volt lehetőség Portó történelmét, építészetét, gasztronómiáját is megismerni.

A közös programok lehetőséget adtak, hogy megismerjük egymás kultúráját, országát, oktatási módszereit.