2023-1-HU01-KA121-SCH-000126845
2024 augusztusában egy hetet töltöttem Dublinban az Erasmus+ program keretében. Az ott eltöltött egy hét alatt modern,21.századi módszertani kérdésekkel foglalkoztunk. A tanfolyam mellett bejártuk a fővárost és ízelítőt kaptunk az ír kultúrából és életérzésből is.
2024. július 21-28-ig Erasmus+ tanártovábbképzésen vettem részt Splitben.
A képzés célja a közös európai örökséggel és sokféleséggel kapcsolatos ismeretek előmozdítása, az informális tanulást szolgáló tanítási tevékenységek példáinak népszerűsítése; az intézmények nemzetközi hálózatokba való bevonásának elősegítése; az iskolák kapacitásának kiépítése a határokon átnyúló cserékben és együttműködésben való részvételre.
Közös projekteken dolgoztunk német és horvát kollégákkal, miközben megismertük a világörökség részét képező Split történelmét, építészetét, gasztronómiáját és megismerkedtünk a dalmát hagyományokkal.
2024. júliusában Rómában vettem részt egy intenzív GeoGebra és LaTex képzésen az Erasmus program keretében.
A júliusi forróságban üdítő volt egy nemzetközi csapattal együtt tanulni, a Fórum Románum közelében, egy hűvös, jól felszerelt oktatási környezetben.
A képzés során megismerkedtünk a Geogebra szoftver nyújtotta lehetőségekkel, annak alkalmazásaival a matematika különböző területein. Regisztráció révén tagja lehettem egy kreatív, nemzetközi tudásmegosztó közösségnek, a csoporttársak révén pedig bepillantást nyertem az Unió különböző országainak matematika oktatási stratégiáiba.
A LaTex segítségével igazán igényes, precíz matematikai dokumentumok szerkesztésére volt lehetőség.
A szabad időben megismerhettem az örök város kulturális, építészeti, művészeti örökségét.
2024. július 7 – 13-ig Erasmus+ továbbképzésen vettem részt Splitben, ahol lengyel, német és spanyol kollégákkal sajátítottunk el olyan módszereket, amelyekkel hangulatosabbá, játékosabbá lehet tenni a tanórákat.
A képzésnek egyik fontos célja volt, hogy bemutassa, hogyan lehet a tanulókat motiváltabbá tenni a tanulásban. A résztvevő kollégákkal, miközben felfedeztük Split történelmi, kulturális emlékeit, értékeit, egymás kultúráját, országát, oktatási módszereit is megismertük.
2024. július 11-15-ig Erasmus+ továbbképzésen vettem részt Mallorca szigetén, ahol Bulgáriából és Romániából érkező kollégákkal nem csak tantermi, hanem tantermen kívüli módszereket is tanultunk, hogy hogyan lehet minél jobban aktivizálni a diákokat és miként tudják saját személyiségüket és másokét megismerni és ezeket a személyiségjegyeket a mindennapi kapcsolataikba beépíteni az elfogadás és befogadás érdekében.
Az Erasmus+ ösztöndíjprogram keretében egyhetes tanártovábbképzésen vehettem részt 2024.március 11. és 16. között Olaszországban, Firenzében.
Az intenzív angol nyelvi kurzust a firenzei székhelyű Europass Teacher Academy szervezte. A résztvevő kollégák Lengyelországból, Németországból és Réunion szigetéről érkeztek.
A kurzuson részt vehettem innovatív tartalom- és nyelvtanulási tevékenységekben. Olyan technikákat ismertem meg, amelyek segítségével önállóan is tovább tudom folytatni a tanulást, az angol nyelv gyakorlását. A kurzus hatására magabiztosabban tudok részt venni párbeszédekben a tanárok számára releváns témákról angolul.
Találkoztam Európa más országaiból származó tanárokkal, megismertem oktatási rendszerüket, módszereiket. Sok jógyakorlatot gyűjtöttem össze meg, amelyeket adaptálok a mindennapi tanári munkámba.
A hét folyamán lehetőségem volt elmerülni az olasz kultúrában, történelemben, építészetben, művészetekben, gasztronómiában és megismerkedni a toszkán hagyományokkal.
2024. január 29 – február 3-ig Erasmus+ angol nyelvi kurzuson vettem részt Firenzében. A tanfolyam kiváló lehetőség volt a korábbi nyelvi ismeretek rendszerezésére, kiegészítésére, fejlesztésére.
A nyelvtanulás mellett sok módszertani ötletet is elsajátítottam, melyeket a mindennapi tanári munkámba is beillesztettem.
A képzés része volt a város és a toszkán vidék kultúrájának, gasztronómiájának bemutatása, az órák után pedig lehetőségem nyílt a klasszikus antik és a reneszánsz korszak kiemelkedő alkotásait megtekinteni, ami lehetővé teszi a két korszak élményszerűbb bemutatását óráimon.
Az Erasmus+ ösztöndíjprogram keretében egyhetes tanártovábbképző kurzuson vettem részt 2023.10.30-11.04. között a spanyolországi Tenerifen.
A továbbképzés célja, hogy megmutassam hogy bármelyik tantárgy tanítható a hagyományostól eltérő, elsősorban peripatetikus vagy outdoor módszerekkel. A kurzust a firenzei székhelyű Europass Teacher Academy szervezte, a kurzus címe: Experiential Learning in Tenerife: Through Nature and History.
A résztvevő tanárok az EU minden pontjáról érkeztek: Izland, Dánia, Hollandia, Írország, Magyarország, Románia. A kurzus 6 munkanapot jelentett, amelyek mindegyikén terepgyakorlaton vettünk részt, ahol megfigyelhettük a gyakorlatban azokat a módszertani ötleteket, amelyekről a modul során beszéltünk: a tapasztalati tanulás alapelvei és alkalmazásuk különböző kontextusukban; a tudományos tartalmak elérhetőbbé tétele a vegyes képességű csoportok számára; hogyan tegyük befogadóbbá és megfelelőbbé az órákat a speciális igényű tanulók számára; az outdoor tanulási módszerek, azok előnyei és kihívásai; az „élő történelem” megtapasztalása az ősi gyakorlati készségek elsajátításával és a történelem életre keltésével; a Kanári-szigetek lenyűgöző természettörténetének és gazdag kulturális örökségének megismerése a különféle tereptúrák, gyalogtúrák és kirándulások során.
2023.09.25-10.01. között egyhetes tanártovábbképző kurzuson vettem részt a görög fővárosban, Athénban. A kurzust a firenzei székhelyű Europass Teacher Academy szervezte, a kurzus címe Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study, a munkanyelv pedig az angol volt. A továbbképzés célja, hogy hozzájáruljon a kulturális örökség fontosságának és értékének tudatosításához. Ez a fiatal európaiak számára létfontosságú, ha a jövőbeni fenntarthatóság biztosítására és az európai családhoz tartozás érzésének ápolására törekszünk. Európa kulturális örökségének védelme és népszerűsítése is megjelenik az EU stratégiai céljai között. A résztvevő tanárok az Európai Unió minden részéről érkeztek: Dánia, Ciprus, Románia, Franciaország, Olaszország, Horvátország, Magyarország.
A résztvevő kollégák az óvodai képzéstől egészen a gimnáziumi középiskolai tanárig lefedték a az alap- és középfokú oktatás teljes spektrumát.
A tapasztalati tanulás és a kulturális örökség értelmezésével kapcsolatos beszélgetések során megtanulhattuk, hogyan őrizhető meg kulturális örökségünk, amely elősegíti az európai identitás és a társadalmi befogadás érzését.
2024. márciusában vettem részt egy intenzív angol nyelvtanfolyamon Firenzében.
Megismerkedtem a nyelv rejtelmeivel, a ragozás alapjaival, de még inkább a nyelv használatának egyszerűségével. A kapott tippek, trükkök, módszerek sokat segítettek a gátlások leküzdésében, a szociális kompetenciám fejlesztésében.
A résztvevő kollégákkal színes, vidám, soknemzetiségű csapatot építettünk, megismertük egymás kultúráját, országát, oktatási módszereit. Közben persze volt idő Firenze hihetetlen történelmi, művészeti és gasztronómiai örökségének megismerésére is.
Legújabb cikkek
- Birkózó diákolimpia területi döntő
- Nyílt nap a Bibóban
- Futsal diákolimpia megyei selejtező
- 12.b osztály szalagavató kisfilm
- 12.a osztály szalagavató kisfilm
- 12. osztály szalagavató kisfilm
- Országos Fit Kid I. és II. osztály, egyéni és csapatverseny
- A zene világnapja a Bibóban
- Birkózó diákolimpia országos döntő
- Együttműködési megállapodás meghosszabbítása az SZTE-vel
Legolvasottabb
- Angol nyelvi szintfelmérők
- Az Implom helyesírási verseny eredményei
- Nyílt nap
- Alapdokumentumok
- Órarend
- Mesébe illő történet
- Foucault-centenárium a Kiskunhalasi Bibó István Gimnáziumban
- Felvételi tájékoztató, NYÍLT NAP: DECEMBER 02
- Határtalanul 2019 élménybeszámoló
- Foucault-centenárium a Kiskunhalasi Bibó István Gimnáziumban